dlaczego ten blog..

Założyłam tego bloga dla mojej chrześnicy Natalki Staśko. Zdiagnozowano u niej nowotwór złośliwy Neuroblastoma IV stopnia. Jest już po 8 cyklach chemii, operacji wycięcia guza, autoprzeszczepie, megachemii i radioterapii. Teraz czeka ją droga zagraniczna terapia. BYĆ MOŻE TEN BLOG PRZYCZYNIŁ SIĘ DO TEGO, ŻE UDAŁO SIĘ TĘ TERAPIĘ ZORGANIZOWAĆ.. Z TEGO MIEJSCA CHCIAŁABYM WSZYSTKIM PODZIĘKOWAĆ ZA POMOC I WSPARCIE.. Dziękuję ;* Natalka jedzie do Włoch na leczenie! :)Co się u niej dzieje można śledzić na ttp://natalkastasko.blogspot.com/ oraz https://www.facebook.com/natalka.stasko

środa, 9 lipca 2014

Domowe Sushi maki i nigiri

Moja propozycja to sushi maki z ogórkiem, papryką i wędzonym łososiem i nigiri z wasabi, łososiem i papryką.. Zapraszam.



Składniki (na 2 osoby):
  • szklanka ryżu do sushi
  • ocet ryżowy
  • sól, cukier
  • 2 arkusze nori
  • opakowanie łososia wędzonego w plastrach
  • 1 papryka konserwowa bez skórki
  • duży ogórek
  • wasabi
Przygotowanie:

RYŻ: Ryż przelać na sicie kilkakrotnie wodą, następnie przesypać do garnka i zalać szklanką wody. Odstawić na około pół godziny. Po tym czasie zagotować ryż i skręcić na najmniejszy gaz. Gotować około 15 minut pod przykryciem, aż wyparuje cała woda (u mnie wyparowała dużo wcześniej więc trochę podlewałam i często mieszałam!). Ugotowany ryż przełożyć do miski (nie do metalowej!). Doprawiamy solą, cukrem i łyżką octu ryżowego. Odstawiamy do ostudzenia.

SUSHI MAKI:  Przygotowujemy warzywa i rybę - kroimy w około cm paski paprykę i łososia, natomiast ogórka w ósemki. Na blacie układamy matę bambusową, na nią kładziemy pół arkusza nori (szerszą stroną do siebie). Na nori wykładamy ryż - około 1 dużej łyżki na arkusz - i wylepiamy zostawiając około centymetrowy pasek. Na środku ryżu wzdłuż arkusza smarujemy wasabi a następnie kładziemy paski warzyw i ryby. Delikatnie zwijamy. Kroimy bardzo ostrym nożem na około 1,5-2 cm plastry. Po każdym plastrze nóż myjemy i przecieramy wilgotną szmatką (możemy również zwilżyć nóż olejem).

NIGIRI: Z ryżu formujemy dłońmi wałeczki wielkości około 4cm x 2cm. Łososia kroimy na plastry o takich samych wymiarach. Każdy pasek ryby smarujemy wasabi i kładziemy na ryżu posmarowaną stroną. Wierzch dekorujemy - ja użyłam paseczków papryki.

Sushi podajemy z sosem sojowym i marynowanym imbirem. Jemy oczywiście pałeczkami :)

Smacznego!

PS: Niebawem dodam więcej zdjęć..


Wegetariański obiad III

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Odszukaj.com - przepisy kulinarne